onsdag 7 maj 2008

Richie rich!




Ginza är stället dit man ska söka sig om man har för mycket pengar och vill spendera dem på extravaganta kläder. Jag var verkligen inte länge i Ginza för att man måste vara en viss typ för att kunna trivas där. Fast man kan hitta alla märkes saker överallt i Tokyo, på marknader, i butiker som hör till billighets kedjar, i varuhus ja precis överallt. Man kan dessutom vara säker på att saker är äkta även om det känns lite konstigt att köpa en Louis Vuitton väska på en utomhus marknad. Jag har åtminstone inte stött på fejka saker någonstans i Tokyo och jag tror att dessa saker säljs på marknader som kallas för "black markets", ett begrepp som jag aldrig hörde i Japan. Bilderna är tagna från (dyra) butiker i olika delar av Tokyo och inte bara i Ginza. Jag ville inte göra reklam för märken så jag har valt att fota endast det som jag tycker är snyggt.



En detalj i Hermès byggnaden ovan.A small detail in the Hermès building above.

Ginza is the place you should seek if you have a lot of extra cash and want to spend it on extravagant clothing. I didn't stay there for long because I dont have the correct personality to feel welcome there. You could really find all branded stuff everywhere in Tokyo like in markets, in shops that belong to inexpensive chains and in departement stores. Even if it feels a bit weird to buy a Louis Vuitton bag at an openhouse market, you can be sure that it's not a replica. Replicas can be usually bought at black markets a term that I never heard of during my time in Japan. The pictures are taken at (expensive) shops in different areas of Tokyo and because I didn't want to advertise the brands I only took pictures of stuff that I found attractive.


Inga kommentarer: